ODZYSKIWANIE DANYCH

 

Polityka bezpieczeństwa danych osobowych to jeden z głównych priorytetów, o które musisz zadbać w Twojej firmie. Jest to niezwykle istotne szczególnie w świetle Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Odzyskiwanie danych wymaga specjalistycznej wiedzy, dlatego najlepiej powierzyć to zadanie zewnętrznej firmie.

W większości przypadków odzyskujemy dane we własnym zakresie za pomocą posiadanych przez nas narzędzi. W przypadkach krytycznych możemy zaoferować pomoc w odzyskiwaniu danych przy pomocy firmy Kroll Ontrack, której jesteśmy certyfikowanym partnerem.

Kroll Ontrack to światowy lider w dziedzinie odzyskiwania danych oraz informatyki śledczej. Dysponuje największym i najbardziej zaawansowanym technologicznie w Europie Wschodniej i Środkowej laboratorium odzyskiwania danych. Dzięki takiemu rozwiązaniu możesz mieć pewność, że nośniki trafią do specjalistycznego działu badawczego, który odzyskuje dane z całego świata.

 

 

W przypadku utracenia danych zadzwoń pod numer +48 61 646 08 70 lub prześlij wiadomość na adres [email protected]. Nie uruchamiaj ponownie nośnika danych, z którego dane zostały utracone. Nie próbuj odzyskiwać danych samodzielnie, może to utrudnić pracę specjalistom.

Przygotuj odpowiedzi na poniższe pytania:

  •  jakiego rodzaju nośnika utracono dane?
  • kto jest producentem nośnika i jaka jest jego pojemność?
  • jaki jest zainstalowany system operacyjny?
  • jaki jest system plików na nośniku? Np.: NTFS, FAT, itp…
  • jakie typy plików zostały utracone, czy były zapisane w systemie wirtualnym, w bazie danych? Np.: Microsoft Office, Vmware ,bazy danych, itp.
  • czy nośnik jest zaszyfrowany?
  • czy pojawiła się informacja o błędzie?
  • jeśli tak to za pomocą jakiego programu?
  • jeśli tak, co zawierała?
  • czy po utracie danych nośnik był otwierany?
  • jeśli tak, jakie czynności podjęto? Jakie były rezultaty?
  • czy nośnik wydawał lub wydaje dziwne dźwięki jak np. tarcie, stukanie?
  • czy od czasu utraty danych, jakieś dane zostały skasowane?
  • czy od utraty danych, nośnik został sformatowany lub dane zostały nadpisane?
  • czy nośnik doświadczył jakiś fizycznych uszkodzeń spowodowanych np. działaniem wody, ognia, zbyt wysokiego napięcia, w jaki sposób doszło do awarii nośnika?
  • czy zrobiono kopię zapasową?
  • jak szybko dane mają być przywrócone?

Jeżeli chcesz mieć wpływ na bezpieczeństwo danych w Twojej firmie i zapobiec ich utracie to najlepszym rozwiązaniem jest wykonywanie regularnych kopii zapasowych, o których możesz przeczytać na tej stronie.

Jeśli chcesz uzyskać więcej szczegółowych informacji skontaktuj się z nami i wyślij maila na adres: [email protected]

 

Napisz do nas